Strategische Adviesraad voor Landbouw en Visserij (SALV)

Stageplaats

Logo SALV

Stagementor: Pieter De Graef, pdgraef@serv.be
Wetstraat 34-36, 1040 Brussel
www.salv.be

De Strategische Adviesraad voor Landbouw en Visserij (SALV) adviseert de Vlaamse Regering en het Vlaams Parlement over landbouw en visserij in de brede zin van het woord. De adviezen, zoals vastgesteld door de belanghebbenden vertegenwoordigd in de SALV, passen in een gedragen politieke besluitvorming. Verken de SALV en zijn werkzaamheden op zijn website: www.salv.be

Om de werking en de impact van de adviesraad te verbeteren, verwelkomt de SALV enthousiaste stagiairs. Je komt terecht op het SALV-secretariaat waar een dynamisch team je optimaal begeleidt bij de uitvoering van jouw opdracht op maat. In de SALV zetelen 19 organisaties die de Vlaamse Regering en het Vlaams Parlement adviseren over landbouw en visserij in de brede zin van het woord.

Koen Carels, secretaris van de SALV: “Bij de uitwerking van de stage bouwen we voort op de verwachtingen, sterktes en interesses van de student. Uit een vruchtbare samenwerking oogsten zowel de student als de organisatie nieuwe inzichten en positieve ervaringen. Die win-win, daar gaan we voor.”

Stageopdrachten

In het kader van de stage Cultureel Erfgoed stelt het secretariaat van de SALV als thema voor: de relatie tussen ruraal erfgoed en de hedendaagse landbouwpraktijk en -beleid. De student kan bijvoorbeeld stakeholderviews verzamelen rond het samengaan van moderne landbouwbedrijfsvoering met gebouwen en/of landschapselementen op de hoeves met erfgoedwaarde. Wat zijn de kansen, de uitdagingen en hoe kan het beleid ermee omgaan? Voor de concrete invulling kan de student en zijn of haar promotor ook verdere suggesties inbrengen. Het product van de stage is een nota op basis waarvan de SALV desgewenst een advies kan opmaken.