MENU
Zoekresultaten
Fulltext search
Zoek
Language switcher
Nederlands
English
Hoofdnavigatie
blog
IPG
Onderwijs
Projecten
Onderzoek
Film & geschiedenis
Instituut voor publieksgeschiedenis
Home
Scriptiedatabank
Scriptiedatabank
2020
Boulanger, Alissia.
(2020).
Kinderen van de Shoah. Transgenerationele transmissie in Vlaanderen.
(Promotor: Aerts, Koen.)
Herinneren en herdenken
Trauma en gerechtigheid
De Witte, Wouter.
(2020).
Het verzet in de huiskamer: een onderzoek naar een documentairereeks van Productiekern Wereldoorlog II en de beeldvorming van het verzet in Vlaanderen.
(Promotor: Wouters, Nico.)
Beeldvorming
Herinneren en herdenken
Historici en maatschappij
Wils, Heleen.
(2020).
Het vergeten verzet van het Kempisch Legioen. Een casus over een lokale verzetsgroep in de publieke herinnering in Turnhout.
(Promotor: Aerts, Koen.)
Herinneren en herdenken
2019
Defruyt, Nele.
(2019).
Hoe als historicus 'Voorwaarts gaan maar niet vergeten?' Een analyse van de rol van de historicus in de casus 'verzoening van het oorlogsverleden in Vlaanderen 1998-2002'.
(Promotor: Wouters, Nico.)
Herinneren en herdenken
Historici en maatschappij
2018
Bohi, Cedric.
(2018).
Het Geheim Leger te Sint-Niklaas na de oorlog. De Verbroedering als spil van de lokale herinnering.
(Promotor: Wouters, Nico.)
Herinneren en herdenken
2017
Pluym, Charlotte.
(2017).
Gewonnen oorlog, verloren herinnering? Een verkennend onderzoek naar de transmissie van de familiale verzetsherinnering aan de Tweede Wereldoorlog in Vlaanderen.
(Promotor: Wouters, Nico.)
Beeldvorming
Herinneren en herdenken
2016
Weyns, Babette .
(2016).
De verwerking van het Vlaams collaboratieverleden in het naoorlogs proza (1977-2000).
(Promotor: Aerts, Koen.)
Trauma en gerechtigheid
2014
Lefranc, Lith .
(2014).
Wilskrachtige mannen en medelijdende vrouwen. Een discoursanalyse van Vlaams-nationalistische genderconstructies in herdenkingen van de Eerste Wereldoorlog op de Ijzerbedevaarten (1920-1944).
(Promotor: Aerts, Koen.), (Promotor: Deneckere, Gita.)
Beeldvorming
Herinneren en herdenken