Lezing Philipp Blom: Philosophy in an Age of Climate Change

Gepubliceerd op 12-07-2015, laatst bijgewerkt op 02-10-2021.

Philipp Blom is historicus, journalist, vertaler en schrijver. Hij is de auteur van onder meer
‘Het Verdorven Genootschap’ over de vergeten radicalen van de Verlichting, ‘De Duizelingwekkende Jaren: Europa 1900-1914’ over de aanloop naar de Eerste Wereldoorlog en ‘Alleen de wolken’ over Europese kunst en literatuur tijdens het interbellum. Als publiek intellectueel doet hij vanuit historisch perspectief – met specifieke aandacht voor de idealen van de Verlichting – onderzoek naar actuele maatschappelijke ontwikkelingen.

De lezing op 4 februari wordt georganiseerd als Hot Topic Lecture in het kader van de Doctoral Schools van de Universiteit Gent i.s.m. de Vakgroep Onderwijskunde en het Instituut voor Publieksgeschiedenis, met de steun van de stad Gent.

4 februari 2016 om 14u30
Minardschouwburg, Walpoortstraat 15, Gent
Gratis toegang, voertaal Engels
Gelieve in te schrijven via: